Monday, February 9, 2009

Çay


Çayını yavaşca ve saygıyla iç

Sanki dünyanın üzerinde döndüğü eksenmişcesine

Yavaşca, yudum yudum geleceğe koşmadan

Bu anı yaşa

Sadece bu an hayattır.




Vietnam'lı Zen Rahibi Thich Nhat Hanh 'ın bu küçük şiiri aslında her anın bir meditasyon süreci olarak kullanılabileceğini ne kadar güzel anlatıyor değil mi?


Çoğu günler düzenli olarak meditasyon yapmak olası olmuyor. Ama günde 3-4 bardak tükettiğim yeşil çaylar ile not defterime kaydettiğim bu şiir o anı mini bir meditasyona çeviriveriyor. Tavsiye ederim..

4 comments:

Brajeshwari said...

iki yudum arasında, yazinizi okudum. :)

Sevgiler..

La Loba said...

Ben de yazdım defterime. Çok güzelmiş.

Tijen said...

Kalp kalbe karşıdır derler, ben de haftasonu Thich Nhat Hanh'dan bir şeyler yazmıştım Ayşegül'cüğüm. Ah Nihat abiyle ilgili sözlerine katılıyorum. Datça'ya gitmeyi en çok onun sofrasına oturabilmek için istemiştim. Yine istiyorum aslında, onu anmak, sevdikleriyle buluşmak için.

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet said...

Afiyet olsun Brajeshwari, sevdiğine sevindim La Loba..

Ve Tijen'cim Datça'ya bekleniyorsun...