Friday, February 20, 2009

Ruhu Doyuran Kitaplar: Dewey


İnsanlar bildiğiniz gibi iki gruba ayrılırlar, kediseverler ve köpekseverler. Hiçbirini sevmeyenleri ise tamamen kategori dışıdır ama oda ayrı bir konu...
İtiraf ederimki ben sıkı bir köpekseverimdir..Kedilerin huyunu suyunu çok bilmem, elime aldığımda nasıl tutacağımı şaşırırım. Ama Kütüphane kedisi Dewey'in resmini kitapçıda görünce kesinlikle kalbimi çaldı. Okuması rahat keyifli bir kitap, Yazarı ve Dewey'in sahibi Vicki Myron bakın Dewey'den neler öğrenmiş.
-Yerini Bul
-Sahip olduklarınla mutlu ol
-Herkese iyi davran
-İyi bir yaşam sür
-Hayat maddesel şeyler demek değildir, sevgidir
-Hiçbir zaman sevginin gelmesini bekleme

3 comments:

La Loba said...

Bir arkadaşım aracılığıyla haberdar oldum Dewey'den. Elimdekiler bitince okumak istiyorum.

Kedi, köpek ayırımım yoktur. Bahçede bir köpek, evde bir kedi olsa hayat daha güzel olurdu benim için.

mavimantar said...

Daha okula bile gitmezken, bir sabah minik bir kedi yavrusunun sesiyle uyandım.Annemle birlikte kapıyı açar açmaz, "off yaa, iki saattir bağırıyoruz şurda, sağırmısınız nesiniz?" dercesine jet hızıyla daldı içeriye.Ta, kaçırıldığı güne kadar bizimleydi.Umudumuzu yitirdiğimizde günlerce ağlamıştım.Kimin kaçırdığını ise asla öğrenemedim , ve tabi akıbetini de.Sonra eve başka bir "küçük dost" sokmadık, daha doğrusu memur ailesi olmanın yan koşulu olan seyyarlıktan dolayı sokamadık.Yıllar sonra Chat geldi. O'da minik kedi gibi kendisi seçti beni.Hem de onca insanın arasından.Hayatıma girdiği andan itibaren o kadar çok şey öğrettiki bana.Cahilliğim karşısında ağzım açık kaldı.Çok şey bildiğimi sanırdım.Nasılda yanılmışım. Minik bir yavru köpek hayatımın rotasında inanılmaz bir değişiklik yaptı.

Kedileri çok severim , ama galiba köpekleri beş altı gömlek daha fazla seviyorum.

En kısa zamanda bu kitabı edinmeliyim.
Sevgiler...

Amatör Gezgin'in Gezi Notları said...

Bende kesinlikle bir köpekseverim. Nedense kedilerle aram hiçbir zaman iyi olmadı (alerjim de var tüylerine) kedilerde beni sevmedi asla ama bu kitabı merak ettim en kısa zamanda alıp okumak isterim bende...